Postnummer |
Hva som er på lager varier fra butikk til butikk. Når du bytter butikk blir varer som ikke er på lager i butikken fjernet fra handlekurven.

Nå får du fri frakt ved kjøp over 1299,- * Gjelder til og med 29/11-2021. Gjelder ikke for produkter hvor frakten allerede er inkludert.

Vanlige spørsmål og svar

Her finner du svar på de vanligste spørsmålene om å bli og være bedriftskunde hos Plantasjen.

Bli bedriftskunde

Hvem kan opprette konto og bli bedriftskunde hos Plantasjen?

Du som har et firma og har signaturrett, kan opprette en konto hos Plantasjen Bedrift og bli bedriftskunde. Hvis du ikke har signaturrett for firmaet du ønsker å registrere, kan du ta kontakt med Plantasjen Bedrift, så hjelper vi deg. Du når oss mellom 07.00 og 16.00 på hverdager. Bruk e.post bedriftskunde@plantasjen.no eller ring oss på telefon 61 99 40 70,

Hvordan blir jeg kunde hos Plantasjen Bedrift?

For å bli bedriftskunde må du registrere deg og opprette en konto hos oss. Du kan gjøre dette i en av butikkene våre eller registrere deg som bedriftskunde her på nettsiden. Når registreringen er gjennomført, får firmaet en konto og en kredittgrense som du kan bruke når du handler hos Plantasjen. 

Gjør dere en kredittvurdering når jeg registrerer firmaet?

Ja, når du registrerer firmaet som kunde hos Plantasjen, gjennomfører vi en kredittvurdering av bedriften.

Hvor lang tid tar det å bli kunde hos Plantasjen Bedrift?

Å bli bedriftskunde tar bare noen minutter. Registrere deg som bedriftskunde her på nettsiden og følg instruksjonene. Før vi oppretter kontoen kommer vi til å gjennomføre en kredittvurdering av bedriften din. Du får svar i løpet av noen minutter. Du kan også besøke nærmeste Plantasjen-butikk, så hjelper vi deg med å bli bedriftskunde der.

Bli bedriftskunde!

Når du registrerer firmaet hos oss, gjennomfører vi en kredittvurdering som matcher den ønskede kredittgrensen. Deretter handler du enkelt i butikkene våre.

Registrer din bedrift

Være bedriftskunde

Hvordan handler jeg som bedriftskunde?

Som bedriftskunde er det enkelt og ukomplisert å handle i butikk. Ta med deg kontoinformasjonen din til nærmeste Plantasjen-butikk, så hjelper vi deg med bestillingen. 

Kan jeg endre fakturaadresse? 

Ja. Du kan endre fakturaadresse når du gjennomfører bestillingen i butikkene våre. 

Hvilke betalingsalternativer er tilgjengelige for bedrifter?

Som bedriftskunde kan du betale med faktura, kort eller kontanter i butikk.

Hvordan får jeg fakturaer fra Plantasjen Bedrift?

Fakturaene sendes til din registrerte e-postadresse. 

Hvor lang betalingsfrist har jeg på fakturaene?

Du har 30 dagers betalingsfrist på fakturaer fra Plantasjen Bedrift.

Kan mine ansatte handle på bedriftskontoen?

Når du registrerer deg som bedriftskunde hos Plantasjen, får du opplysninger til kontoen hos Plantasjen Bedrift. Hvem som helst i firmaet kan bruke opplysningene til å handle i butikkene våre. Husk at kundenummeret du får er et verdipapir og bør behandles med forsiktighet.

Hvordan behandles mine og bedriftens opplysninger av Plantasjen Bedrift?

Plantasjen behandler personopplysninger i samsvar med GDPR og på en måte som ivaretar informasjonssikkerheten. Se Plantasjens personvernserklæring for mer informasjon.

Jeg er allerede bedriftskunde hos Plantasjen, hvordan får jeg min kontoinformasjon? 

Alle eksisterende kunder kan handle som vanlig med sitt kundenummer i fysisk butikk. Hvis du har glemt opplysningene, kan du ta kontakt med oss, så hjelper vi deg. Du når oss mellom 07.00 og 16.00 på hverdager. Bruk e.post bedriftskunde@plantasjen.no eller ring oss på telefon 61 99 40 70.

Jeg ønsker å bestille mer enn det som er på lager i butikk. Hva gjør jeg?

Ved større bestillinger enn det som finnes på lager, ta først kontakt med nærmeste butikk, så hjelper de deg med bestillingen. 

Hvis du har spørsmål om unike planter som du ikke finner i butikksortimentet eller i utvalget på nettet, har vi en gruppe konsulenter som gjerne hjelper deg med bestilling. Du når oss mellom 07.00 og 16.00 på hverdager. Bruk e.post bedriftskunde@plantasjen.no eller ring oss på telefon 61 99 40 70.

Jeg har et bedriftskort hos Plantasjen. Fungerer det fremdeles?

I fysisk butikk oppgir man kundenummer for å kunne handle på konto. Du kan fremdeles vise frem kortet siden kundenummeret står der, men det er ikke nødvendig.

Koster det noe å betale med faktura?

Det er gratis å betale med faktura, men ved forsinket betaling påløper et purregebyr på 70 kroner.

Hvilke betalingsvilkår gjelder for meg som bedriftskunde ved fakturabetaling?  

Betalingsvilkår ved fakturabetaling er 30 dager netto. Ved for sen betaling belastes du et gebyr på 70 kroner per purring samt en forsinkelsesrente på 9 prosent av det til enhver tid utestående beløpet. Det utbetales ikke rente på eventuelle tilgodebeløp. Eventuelle endringer av rentesatser og/eller gebyrer bestemmes av Plantasjen Bedrift uten innhenting av din tillatelse på forhånd.

Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. BEED2CAF-6775-4D50-832D-C19575417F8F 36C1D222-8DE3-499B-89C5-F0ACC4A3840A Created with sketchtool. 3011D877-6B37-4181-ABF0-09D8986DA7C6 Created with sketchtool. Entre Created with Sketch. 68157682-FC5A-4945-89BC-A1A195DC0E74 Created with sketchtool. F4ECEC60-D397-44D2-87E9-2D4AD35A6F11 Created with sketchtool. Icons/Menu/24px/Black Created with Sketch. order sort-alpha-desc