Kjøpsvilkår

Her finner du informasjon om alt du har kjøpt hos Plantasjen enten online eller fysisk i butikk.

Selskapsinformasjon

Plantasjen Norge AS
Postboks 102 Midtbyen
2212 Kongsvinger

Organisasjonsnummer: 937 087 977


Betalingsløsninger

Gavekort

Et gavekort hos Plantasjen er en gave som blir satt pris på. Du kan kjøpe våre gavekort i butikkene. Her ser du nåværende gavekortsaldo >>

Privatperson

Med Plantasjen Konto kan du dele opp betalingen for det du har kjøpt i butikkene våre og velge når du vil betale. Vi samarbeider med Resurs Bank som tilbyr deg en rask og enkel finansieringsløsning. 

  • 30–60 dagers fri kreditt 
  • Valgfrihet ved betaling
  • Opptil 12 måneders rentefri delbetaling
  • Ingen årsavgift
  • Tilbud knyttet til kortet

Spør i kassen neste gang du besøker oss.


Hjemlevering når du bestiller på nett

Privatpersoner

Beregnet leveringstid er mellom 4-6 høytidsfrie hverdager. Vi leverer fra mandag til lørdag, unntatt tunge leveranser, som leveres mandag til fredag. Vi leverer ikke på røde dager. Ved bestilling får du en oversikt over hvilke tider og fraktpriser som gjelder for akkurat din leveranse. 

Per i dag gjelder netthandel for deg som bor i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. Vi har et utvalgt sortiment av møbler fra Hillerstorp som kan bestilles til hele landet.

Husk at leveringstiden kan bli noe lengre i uker med røde dager. Kontakt kundeservice hvis du ikke har mottatt varene innen oppgitt leveringstid.

Tunge leveranser blir levert på tomtegrensen, og pallene tas ikke med i retur. Bærehjelp inngår ikke.

For at tung levering skal kunne leveres ved tomtegrensen, må lastebilen kunne kjøre helt frem. Jekketralle krever hardt underlag og kan ikke kjøres på for eksempel grus- eller grusveier. Hvis transportøren ikke kan kjøre helt frem, blir varene levert så nærme leveringsstedet som mulig.

Det er ikke mulig å gjøre endringer i en eksisterende ordre, eller sende erstatningsvarer for noe som har gått ut. Hvis vi ikke har begynt å pakke ordren din, kan du be oss om å kansellere den og legge inn en ny.

Bedriftslevering

Vi leverer til bedrifter på hverdager, og varene bæres inn i entreen/resepsjonen. Merk at det må være noen til stede for å lukke opp og ta imot leveransen. Detaljert leveringsinformasjon får du når du bestiller.

Plantasjen har i sine transportavtaler sikret det nordiske samarbeidet Fair Transport som blant annet omhandler sjåførenes arbeidsvilkår og at materiellet som brukes er miljøvennlig og forskriftsmessig stand.


Levering

Leveringsadresse og ufullstendige/feilaktige leveringsopplysninger

Vi leverer til den adressen du angir ved bestilling. Hvis adressen har en portkode, må du oppgi den når du bestiller.

Hvis vi ikke kommer inn i oppgangen/resepsjonen, vil sjåføren ringe telefonnummeret du oppgav ved bestilling. Følg derfor nøye med på telefonen i den perioden vi har angitt at leveringen vil finne sted. Hvis sjåføren ikke får tak i deg, og levering ikke er mulig på grunn av ufullstendige eller feil adresseopplysninger, blir du kontaktet av vår kundeservice. Du kan da velge å få varene levert på nytt på en ny dato mot et nytt fraktgebyr, eller hente dem i den Plantasjen-butikken vi henviser til.


Gebyr

Slik beregner vi fraktprisen

Vi tilbyr vårt brede sortiment som onlinebestilling på flere steder. Ved å oppgi postnummeret ditt på produktsiden ser du om vi leverer hjem til deg.

Mange av produktene våre er levende og veldig følsomme for transport. For å være å sikre kvaliteten på leveransen fungerer noen av våre butikker som logistikkpunkt for at transporteren skal bli så kort som mulig. Produktene pakkes forsiktig på våre logistikkpunkt, og utkjøringen utføres av budbilfirmaer som f.eks. Bring, PostNord osv. De leveres direkte på døren din. Tunge leveranser på pall settes på tomtegrensen din. Du behøver ikke være hjemme når leveringen skjer.

Fraktprisen baseres på vekt, volum og hvor langt det er fra vårt lager til kunde. Vi jobber forløpende med å evaluere logistikkpunktene våre og fraktalternativene.


Om produkter og sortiment

Om produkter og sortiment

Vi reserverer oss mot eventuelle feil, leveringsforsinkelser, utsolgte varer og at prisendringer kan forekomme.

For levende planter er det av naturlige årsaker ikke mulig å vise et bilde av hver enkelt plante, og bildene viser dermed et typisk eksemplar av sorten. Siden hver plante er unik, kan utseendet variere noe og planter kan avvike fra den angitte høyden og bredden. Du kan imidlertid være trygg på at når vi plukker bestillingen din, velger vi det beste eksemplaret av planten eller blomsten du har bestilt. 

Hvis ikke noe annet er oppgitt, selges planter og blomster uten vase eller potteskjuler.

Fordi planter, blomster og frø avhenger av forhold hos dyrkerne våre, kan vi ikke garantere tilgangen på den enkelte sorten, men vi gjør alltid vårt beste for å sikre et bredt utvalg av blomster og planter.

Avvikende priser i kan forekomme i Bodø, Harstad, Mo I Rana og Tromsø.

Avvikende priser i Nord-Norge

Avvikende priser kan forekomme i Bodø, Harstad, Mo I Rana og Tromsø.


30 dagers bytterett

Retur når du har handlet i butikk

Vi vil at du skal være fornøyd. Hvis du angrer deg, ta med varen og kvitteringen til en av våre butikker innen 30 dager etter kjøpet, så får du pengene tilbake. Varen skal være i uendret stand eller i ubrutt forpakning.

Retur når du har handlet på nettet

Per i dag gjelder netthandel for deg som bor i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim.
Ved kjøp på nettet gjelder angrefrist på 14 dager ifølge loven om angrerett ved fjernsalg. Vi har utøket angreretten til 30 dager, slik at du har god tid til å angre på kjøpet innen 30 dager ved behov for det. Levende planter, løker, stiklinger og røtter er derimot unntatt fra angreretten ved fjernsalg.

  • Hvis du vil angre på et kjøp på nett, ta med varen og bestillingsbekreftelsen til en butikk innen 30 dager fra den dagen kjøpet ble foretatt. Du kan også kontakte kundeservice og gi beskjed om at du vil benytte deg av angreretten, så hjelper vi deg med å finne din nærmeste butikk.
     
  • Varen skal være i samme stand som da du kjøpte den, og hvis den ble levert i en forpakning, skal den returneres i originalforpakningen. Tilbakebetaling skjer når vi har mottatt varen fra deg. Fraktkostnader tilbakebetales ikke ved delretur, og kostnaden for eventuell returfrakt står du som kunde for. Fraktgebyr tilbakebetales kun ved reklamasjon av skadet eller mangelfull vare. Hvis det er noe galt med din leveranse, er det viktig at du kontakter kundeservice så snart du har mottatt den.

 


Transportalternativ

Lån tilhenger gratis når du har handlet i butikk

Har du hage, er det lett gjort å handle mye hos oss, og da kan det bli tungt. Vi låner ut tilhengere gratis, slik at du får med alt hjem med bilen. Tilhengerne våre har ikke vinterdekk, så legg gjerne de større/tunge innkjøpene til de delene av året det er bra føre.

Bestill hjemlevering i butikken

Hvis det er for trangt i bilen til å få med alt hjem, kan du bestille hjemlevering i våre butikker. Vi samarbeider med Bring, som mot betaling kjører hjem innkjøpene dine til deg. Spør personalet vårt om hjemkjøring neste gang handlevognen begynner å fylles opp!

Transportgaranti når du har handlet på nettet

Per i dag gjelder netthandel for deg som bor i Bergen ,Stavanger, Moum (Trondheim) og Oslo, på www.plantasjen.no. Når vi sender levende planter og blomster til deg, legger vi stor vekt på forpakningen. Personalet pakker din leveranse inn i beskyttende materiale. Vi er nøye med at de håndteres varsomt og skånsomt hele veien hjem til deg. Skulle du oppleve at blomster eller planter har tatt skade på veien til deg, ber vi deg kontakte kundeservice umiddelbart etter mottak av leveransen.


Reklamasjoner

Reklamasjon når du har handlet i butikk

Du har to år reklamasjonsrett på varer. Varer som du har kjøpt i en av våre butikker, tar du med til nærmeste Plantasjen-butikk sammen med kvitteringen. Planter, blomster og annet levende er unntatt fra reklamasjonsretten.

Reklamasjon når du har handlet på nettet

Vil du reklamere på noe du har kjøpt på nettet, kan du ta med deg varen og ordrebekreftelsen til en Plantasjen-butikk. Du kan også kontakte kundeservice på e-post. Oppgi ordrenummer i e-posten, legg ved et tydelig bilde av skaden og beskriv hvorfor du vil reklamere varen.


Tvister

Tvister

Hvis vi mot formodning ikke kommer til enighet om en tvist, følger vi alltid Forbrukerrådets retningslinjer. Hvis du vil klage inn saken, kan du kontakte Forbrukerrådet eller EU-kommisjonens nettbaserte klageportal Online Dispute Resolution (EU ODR).

Les mer om Forbrukerrådet >>
Les mer om EU ODR >>

 

 

Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. 36C1D222-8DE3-499B-89C5-F0ACC4A3840A Created with sketchtool. 3011D877-6B37-4181-ABF0-09D8986DA7C6 Created with sketchtool. Entre Created with Sketch. 68157682-FC5A-4945-89BC-A1A195DC0E74 Created with sketchtool. F4ECEC60-D397-44D2-87E9-2D4AD35A6F11 Created with sketchtool. Icons/Menu/24px/Black Created with Sketch. sort-alpha-desc